29 okt. 2007

NSI Nageltävling 2007

Jag var nagelmodell åt Jannika från Nacka Nagelskola.


Nsi hade en tävling där man kunde ta sig vidare till Finland för att tävla.


Jannika var ganska nervös för det var hennes allra första tävling.
Jag försökte coacha henne så hon blev lugn och hade memorerat olika tidpunkter då hon skulle vara klar med olika moment så hon skulle hinna, hon var såå duktig!! Kan ni tänka er talangen..
Tjejen tog sitt diplom häromdan.. : ) STORT GRATTIS JANNIKA!!
Hon klarade sig perfekt med tiden och dom andra fem hann oxå klart i tid.
Tre finska tjejer var också med och det var intressant att tjuvkika på allas tekniker.
Dom jobbade helt annorlunda med appliceringen.
Sen gick vi nagelmodeller in i ett rum med 4a bås med skynken, där vi skulle sticka in våra händer och bedömas av domarna.
Dom vände och vred och jag försökte vara så följsam jag kunde och tänkte hela tiden- låt jannika vinna!!
Sen fick vi lunch och gick ner och samlades när inför prisutdelningen.
Hanna och Camilla (Hanna är ju vår lärare i Nacka) frågade oss hur det gick och spanade in resultatet..
Sen blev det en nervös väntan för alla innan prisutdelningen. Jannika kom tvåa och Monica från Nacka nagelskola vann tävlingen och resan till Finland för att tävla igen. En av finskorna fick prisbucklan.
När domarna var klara så gick dom runt och minglade och gav tips..
Det var då jag fick höra av domarna att jag inte alls passade som nagelmodell..
För att jag hade alldeles för grova händer?! Och förstörde helhetsintrycket??!!
Inte nog med det.. sen kom nästa tant och gav nästa tips.. " du har alldeles för håriga armar"hahaha trodde jag skulle ramla av stolen, som blondin har jag aldrig ansett mig som speciellt hårig?? men när jag gick därifrån kände jag mig som en riktig orangutang! ; )
Överallt ska man vaxas tydligen.. inte ens mina armar får vara ifred..
Såå mina vänner.. det är väl tur att jag har ett till yrke som ordningsvakt.
Så dom här blaffiga händerna kommer till nån nytta...................... ; )

1 kommentar:

Zara sa...

Hej kom till din blogg av en slump, vad taskiga domarna var. Jag har också varit nagelmodell på en Nis tävling i Umeå=)

/ Zara