10 sep. 2008

Mmm var på kurs idag..


Var på kurs idag i Kungens kurva.. (fortbildning för ordningsvakter) Det var intressant som vanligt fast man är ovan att sitta still och bara lyssna. Men jag blir fascinerad av alla talare, att kunna prata inför 50 personer utan problem. Det skulle jag vilja kunna. Lena min nagelkund idag sa att alla kan. men jag e livrädd, få tunghäfta, bli röd i ansiktet och staka sig eller få blackout?!

Fast en av föreläsarna som var psykolog och hade ämnet stress och krishantering sa att det du oftast tänker på -så blir det. Man styr själv vilken väg man vill gå.. den negativa ( att man kanske råkar ut för olyckor mm) eller den positiva där man upplever livet fullt av härliga utmaningar! Det är sant.. Ska försöka tänka så.. Allt jag behöver, längtar efter, det finns där framför mig för jag lever livet här & nu. Inte i gårdagen, inte i morgondagen utan NU!

1 kommentar:

Maria sa...

Det är verkligen SANT!
Att man lever IDAG, inte imorgon eller igår.

ta hand om dig söta!