23 dec. 2008

Det sägs att man får önska sig nåt när man ser ett stjärnfall..



Jag var med om ett annorlunda ögonblick alldeles nyss.. Är nere i Skara / Götene över Jul.
Vi hade nyss sett en film med Fredriks föräldrar och hundarna var tvungna ut på en nattkiss..
Jag gick o tvättade bort sminket osv.. då kommer Freddan och hämtar mig efter han varit ute med hundarna.. han sa - det är nåt sjukt vad det är stjärnklart ute, kom ut o titta.. Han gav mig en jacka och vi tassade ut garagevägen, väl ute på bron hade jag bara strumpor så han ber mig hoppa upp på ryggen och går med mig ut i trädgården.. Där öppnar sig himlavalvet över mig och stjärnorna lyser och blinkar klart.. Plötsligt ser jag två stjärnor falla och minns att man kan önska sig medans den faller?! Jag önskar mig.. och sen utbrister jag för att Freddan oxå ska hinna önska sig -när man ser en stjärna falla får man gif.. önska sig nåt!!
Höll på att avslöja det jag önskat mig på några sekunder och det är väl jag i ett nötskal! Kan inte ens hålla julklapparna hemliga.. Fnissade gott när han bar mig tillbaka igen..
Ville bara dela med mig av ett stjärnklart, fint ögonblick i mitt liv :D


GOD JUL

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej mina julänglar
Stjärnorna visar Er vägen,låt denna glimt av himlens stjärnor stråla i era hjärtan också och allt blir möjligt då,puss mamma