4 okt. 2008

Lördag -vila eller träning..


Idag har jag så ont i min hand igen.. den kliade konstant igår på jobbet och idag är huden ännu mer sprucken, skinnflådd.. bubblig och vätskande på sina ställen..

På måndag blir det doktorn! Tänk OM jag inte kan göra naglar längre?? min passion mitt levebröd går åt pipsvängen!! Vad gör jag... JOBB någon till mig?? extra eller deltid??

Nu är jag verkligen bekymrad på riktigt, verkligheten har hunnit ikapp..

och ja, jag använder plasthandskar... jobbar bara med gelen oxå... mmm idag så ska jag ta det lugnt och gå prommis med Fredrik och Nemo senare tror jag.. vi går rundor nästan varje dag.. hundarna har blivit polare.. lille vispen och joggaren.. dom e så söta ihop!
Bilden är från Hammarbybacken... tungt att gå uppåt... vill ha nerförsbacke nån gång!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna,
Jobbar åxå som nagelterapeut, det låter som du fått någon typ av reaktion på materialet du jobbar med, men testa ett annat märke och se om det blir bättre, har själv hört talas om många kunder på sista tiden som har fått reaktioner på gelen, även andra nagelterapeuter i branchen som har fått samma reaktioner som du på gelen... på sista halvåret, jätte skumt, undrar vad det är?
Mvh Charlotte

Anonym sa...

Det är INTE ovanligt att man får allergiska reaktioner av gelé !! Men kan VARMT rekomendera en gelé som heter Light Elegance som inte är allergi framkallande och jag vet många med allergi mot gel som kan jobba med den ... Den är även GRYM och sitter otroligt bra!!
Denna hittar du hos Karin Schön på Karins Nagelhörna i solna.
Du måste ju gå en come on over kurs men det är det värt.
Hennes webb sida:

http://knnailproducts.se

Hennes blogg:

http://lightelegance.blogg.se

Lycka till!!

//Anja